Hi havia una còpia d'un del primers avions
que va volar, un vol que va durar 9 segons.
Era de fusta i de roba, es veu que pesava massa.
Ens van explicar que abans a
les gasolineres només hi havia un sol tipus de benzina, no pas com ara.
Vam veure una gran maqueta de trens i la van posar a funcionar. Al final vam fer un
taller de Circulació, respectant les normes de circulació, per terra, és clar.
Després a classe hem
seguit treballant els transports....
A classe hem fet grups
de quatre nens i nenes i hem preparat un debat parlant dels transports.
Hem pensat de respondre
les següents preguntes :
- Són necessaris els cotxes? Per què?
- Què és millor, fer servir el cotxe individual o els transports col.lectius? Per què?
- Esteu d’acord que hi hagi autopistes? Per què?
- Quins vehicles ofereixen un transport públic especial?
Hem anomenat un moderador per tal
de donar la paraula al representant de cada grup i els hem escoltat exposant
els pros i contres de cada qüestió.
Seguidament hem posat les idees
en comú amb tota la classe i hem contestat per escrit les preguntes que hem
debatut.
En una altra sessió hem comentat
com ens desplaçàvem per anar a l’escola i quins mitjans de tranport feiem
servir.
Hem fet
una gràfica indicant quants nens o nenes agafem cada transport.
La
gràfica ens ha sortit així:
El moderador ha
escrit la llista de cada un d'ells a la pissarra i hem tret unes conclusions
entre tots.
A tots ens ha agradat
fer per primera vegada un debat. Ara ja sabem què vol dir “debatre sobre un
tema”.
Hem après a pensar, a
parlar, i a valorar l'opinió dels altres grups sobre un mateix tema.
A partir d’ara, no
ens importarà tant haver de caminar una mica més, o bé de compartir el nostre
cotxe amb companys de l’escola.
Finalment, hem acabat
de treballar aquest tema construint el nostre propi vehicle amb material de
rebuig que hem portat de casa.
Alumnes de 2n