dijous, 12 de juny del 2014

ELS DE 2n TREBALLEN ELS TRANSPORTS

Els nens de Segon hem treballat els TRANSPORTS i hem anat  al ”Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa”.  Allà  hi ha molts cotxes antics. Vam veure un cotxe que tenia forma d'ou i s'hi entrava per davant i no podia fer marxa enrere, l'havien d'arrossegar. També vam veure un cotxe, molt rar, que anava amb energia solar, era molt llarg, aquest cotxe no ha sortit mai al carrer.
Hi havia una còpia d'un del primers avions que va volar, un vol que va durar 9 segons.  Era de fusta i de roba, es veu que pesava massa.


També vam veure una màquina “piconadora” que anava a vapor, semblava un tren de vapor. 
Ens van explicar que abans a les gasolineres només hi havia un sol tipus de benzina, no pas com ara.
Vam veure una gran maqueta de trens i  la van posar a funcionar. Al final vam fer un taller de Circulació, respectant les normes de circulació, per terra, és clar.


Després a classe hem seguit treballant els transports....

A classe hem fet grups de quatre nens i nenes i hem preparat un debat parlant dels transports.

Hem pensat de respondre les següents preguntes : 
  • Són necessaris els cotxes? Per què?
  • Què és millor, fer servir el cotxe individual o els transports col.lectius? Per què?
  • Esteu d’acord que hi hagi autopistes? Per què?
  • Quins vehicles ofereixen un transport públic especial?
Hem anomenat un moderador per tal de donar la paraula al representant de cada grup i els hem escoltat exposant els pros i contres de cada qüestió.
Seguidament hem posat les idees en comú amb tota la classe i hem contestat per escrit les preguntes que hem debatut.
En una altra sessió hem comentat com ens desplaçàvem per anar a l’escola i quins mitjans de tranport feiem servir.
Hem fet una gràfica indicant quants nens o nenes agafem cada transport.
La gràfica ens ha sortit així:




































Hem debatut els avantatges i inconvenients de cada tipus de desplaçament en gran grup.
El moderador ha escrit la llista de cada un d'ells a la pissarra i hem tret unes conclusions entre tots.



A tots ens ha agradat fer per primera vegada un debat. Ara ja sabem què vol dir “debatre sobre un tema”.
Hem après a pensar, a parlar, i a valorar l'opinió dels altres grups sobre un mateix tema.
A partir d’ara, no ens importarà tant haver de caminar una mica més, o bé de compartir el nostre cotxe amb companys de l’escola.

Finalment, hem acabat de treballar aquest tema construint el nostre propi vehicle amb material de rebuig que hem portat de casa.

Alumnes de 2n